Spa Secrets – traditions of Japan | Review

Hallo!

Aan het begin van de zomer/einde van de lente kwam Kruidvat met een nieuwe collectie. Die collectie kreeg de naam ‘Spa Secrets’. Het is een collectie met veel verschillende producten (Body Cream, Shower Foam, Shower Gel, Scrub, Body Lotion,…) om tijdens of na het douchen te gebruiken. Ze hebben 3 verschillende lijnen en elke lijn staat in het thema van een land. Je kan kiezen tussen MarokkoBali en Japan. Ik hou enorm van de Aziatische cultuur dus ben ik voor 2 producten uit de ‘Traditions Of Japan’-collectie gegaan.

IMG_7928

Op de achterkant van de body scrub staat dit:

SPA SECRETS bevat authentieke ingrediënten en waardevolle badtradities uit de hele wereld, die door de eeuwen heen zijn doorgegeven; Ontdek deze geheime schoonheids- en wellnessrituelen. De collectie ‘Traditions of Japan’ is geïnspireerd op het ‘Yu’-badritueel en combineert bamboe en blauwe lotus met de ultieme zuiverende eigenschappen die het lichaam weer helpen in balans te brengen.

Een perfecte samenvatting van het doel en het idee van deze producten.

BODY SCRUB

IMG_7930

Deze jelly scrub, verrijkt met natuurlijke luffa, exfoliëert de huid op milde wijze waardoor deze soepel, glad en zacht aanvoelt.

Het is een hele zachte scrub die heel fijn aanvoelt. In de scrub zitten naast de scrubdeeltjes (suiker denk ik) ook kleine groene blaadjes. Dat vind ik een pluspunt want daardoor krijg ik een beetje het gevoel dat dit echt door een oud vrouwtje -in haar klein keukentje- in Japan is gemaakt en dat is toch wel een beetje de bedoeling van deze producten, niet?

Niet alleen de scrub zelf ziet er goed uit, ook de verpakking vind ik heel mooi en passend. De geur vind ik ook heel lekker. Het is een klein beetje zoet maar vooral heel erg fris. Ik hou zelf niet zo van warme of zoete geuren. Eerst was ik niet zo’n fan van de geur maar dat komt vooral omdat dit een geur is die ik helemaal niet gewoon ben. Nu vind ik de geur geweldig.

BODY LOTION

IMG_7934 IMG_7936

Deze bodylotion trekt snel in en zorgt voor een buitengewoon soepele, verzorgde  en verfijnd geparfumeerde huid.

Als eerste gaan we eens kijken of het klopt wat ze beloven… De lotion trekt inderdaad redelijk snel in. Dat is ook wel nodig omdat hij niet zo vast is. Daardoor mag je maar een klein beetje gebruiken omdat anders je arm/been/… helemaal nat is. Je moet die dan echt met de handdoek gaan afdrogen. Als je het net hebt opgesmeerd dan blinkt je huid heel erg maar na een paar seconden is de lotion wel ingetrokken.

Hij verzorgt mijn huid ook goed. Als ik hem gebruik heb ik zeker minder last van droge huid. Ik gebruik ook heel graag Body Butter van de Bodyshop en als ik eerlijk mag zijn heb ik die ook wel liever. Een verfijnd geparfumeerde huid? Ok, deze lotion laat wel een subtiel geurtje achter maar je mag wel niet verwachten dat je het een hele dag blijft ruiken.

De verpakking vind ik ook weer heel erg mooi maar helemaal niet praktisch. Ofwel komt er te veel uit of wel te weinig. Spijtig want zo gaat er soms wel een beetje lotion verloren.

Ik ben heel erg tevreden over deze producten. Vooral de body scrub vind ik heel erg fijn. De body lotion vind ik ook heel tof maar de verpakking vind ik wel een min-puntje. Maar dat is heel persoonlijk want waarschijnlijk zijn er ook verschillende mensen die zo’n dopje juist heel erg handig vinden!

Veel liefs X

Sofie

Alle producten zijn te koop bij Kruidvat of online.

Geef een reactie

