Tijd voor een warmere jas!

Hey hey

Na een hele zomer dunne jasjes en jeansvestjes te dragen is het weer tijd geworden om die in te ruilen voor een iets warmer exemplaar. Hoewel het nu eigenlijk weer best wel warm is geworden was het in het begin van de week een stuk kouder. Met een dun jasje op de fiets ’s ochtends vond ik echt wel te koud. Ik heb dus mijn winterjas terug uit de kast gehaald!

IMG_8011 IMG_8021 IMG_8032 IMG_8055

Deze jas is niet zo heel erg warm. In de winter is hij net iets te koud ’s ochtends maar voor nu is hij echt perfect. Het is een stoffen jas, dus hij kan niet zo goed tegen water. Gelukkig heeft het deze week (wanneer ik op de fiets zat) nog niet echt geregend en dus kon ik mijn jas de hele week aan.

Ik vind de jas zelf super mooi. Donker blauwe winterjassen doen mijn hartje altijd wel een beetje sneller slaan. Het materiaal ( 59% Wol, 25% Polyester, 6% Nylon, 5% Konijnenhaar, 5% Andere Vezels)  van de jas vind ik ook heel erg mooi. Het is alleen niet zo heel aangenaam. Het prikt een beetje aan mijn nek. Op zich niet zo heel erg omdat ik in de winter nog een sjaal draag en zoveel last heb ik er nu ook niet van. De jas prikt zeker niet aan de binnenkant want daar zit nog zo’n plastic ‘binnenjasje’.

Budget tip!: Net zoals bijna alle (winter)jassen is ook deze jas niet aan de goedkope kant. Daarom is het erg handig om je (winter)jassen in de solden te kopen! Zo betaal je soms zelfs minder dan de helft en wordt die dure maar super mooie jas ineens helemaal niet zo duur meer. Ok, als je nu een nieuwe jas nodig hebt kan je niet wachten tot de solden om een nieuwe te kopen. Daarom kijk je best dus ook een beetje vooruit. Als het dan solden zijn denk je gewoon al na over wat je volgend jaar nodig hebt (Is de jas die je nu draagt bijna te klein? Of is hij bijna versleten?). Niet zo goed in zover vooruit denken? Verschillende winkels/webshops hebben een outlet waar je vaak nog heel erg leuke dingen vindt.

Hopelijk blijft het weer zo goed en dan mogen onze winterjassen misschien toch nog eventjes terug in de kast?

Sofie X

Jas Tommy Hilfiger

Een gedachte over “Tijd voor een warmere jas!

Geef een reactie

