Gepakt en gezakt naar Amsterdam

Vrolijk Kerstfeest!

Veel mensen gaan in de vakantie op citytrip. Een paar dagen naar een grote stad om wat culturele uitstapjes te maken en natuurlijk ook om wat te winkelen. Ook ik ben de vorige dagen weg geweest. Naar Amsterdam! Het was echt super leuk, later meer hierover. Vandaag geef ik jullie wat tips over dingen die je zeker mee moet hebben en dingen die je thuis mag laten.

IMG_8969

Als eerste zoek een passende tas. Eentje die makkelijk te dragen is en waar alles gemakkelijk in past. (De tas die je hier op de foto’s ziet heb ik wel niet meegenomen, omdat hij iets te klein is voor een citytrip. Ik gebruik deze tas eerder als ik bij vriendinnen ga slapen.) Zorg er ook voor dat je nog wat plaats over hebt om je gekochte spulletjes mooi weg te kunnen steken.

Wat heel leuk is om mee te nemen vind ik een klein schriftje. Daarin kan je verschillende leuke herinneringen in plakken zoals kaartjes, ticketjes, foto’s,… en je kan er ook leuke adresjes van winkels en restaurantjes inschrijven.

Een fototoestel is zeker een must! Een compact is altijd net iets handiger dan een grote spiegelreflex. Het is minder zwaar in je tas en is makkelijker te gebruiken in een grote stad. Ik had ook mijn polaroidcamera mee. Ik heb hem nog niet zo lang en wil hem eerst wat uittesten voor ik er iets over op mijn blog plaats, over een paar weken laat ik hem grondig aan jullie zien. Een reisgids is zeker handig als je de speciale plaatsjes van de stad wilt zien.

Een dikke sjaal zou ik enorm aanraden. Zelfs als je denkt hem niet nodig te hebben zou ik hem toch maar meenemen. In Amsterdam bijvoorbeeld was er heel veel wind en dat maakte het veel kouder dan verwacht. Als je hem overdag niet nodig hebt zal je ’s avonds misschien wel blij zijn dat je hem toch mee hebt.

Neem al je producten gewoon in een kleinere verpakking mee. Het bespaart enorm veel plaats en die kleinere flesjes zien er altijd mooi en schattig uit. Bij Rituals hebben ze verschillende producten in een kleiner formaat, maar ook bij Kruidvat vind je van verschillende producten een kleinere reisversie.

Zoals ik in het begin van deze post al zei, wens ik jullie allemaal een heel warm, lekker en gezellig kerstfeest toe! (Wat ik vandaag aanheb kan je hier zien.)

Sofie!

IMG_8969IMG_8970IMG_8993IMG_8932IMG_8935IMG_8981IMG_8982IMG_8944IMG_8946IMG_8951IMG_8966IMG_8958

2 gedachtes over “Gepakt en gezakt naar Amsterdam

Geef een reactie

