MIJN INSTAX CAMERA

Hey

Bijna twee maanden geleden kreeg ik mijn Instaxcamera. Ik was al vanaf het begin van plan om hem op mijn blog te beoordelen, maar wou hem eerst eens testen zodat ik ook wat tips kan geven. Wat mag je dus verwachten? Een ‘review’ van de camera. Antwoorden op de vragen ‘Waarom zou ik zo’n camera kopen?’ ‘Waarom zou ik dit niet doen?’ En binnenkort geef ik ook nog enkele tips om je foto’s beter te maken en mislukt exemplaren zoveel mogelijk te vermijden.

IMG_9732

Wat vind ik van het toestel? 
Als eerste vind ik het echt super leuk om zo’n camera op zak te hebben. Hij is heel licht en is dus makkelijk mee te nemen. Het is altijd leuk om een bepaald moment vast te leggen op een foto die er net wat anders uitziet dan eentje die je met je smartphone maakt. De kwaliteit van de foto is niet altijd geweldig.  Maar dat hoort er een beetje bij. Het is een moment dat je vastlegt en als het dan een pareltje van een foto wordt is hij zoveel waardevoller dan een andere foto.

IMG_9736IMG_9745pijlHier zie je hoeveel foto’s er nog in je camera zitten.

De fotofilmpjes zijn redelijk duur (bijna €1/foto) maar de camera valt nog erg goed mee. (Ik heb de mijn gekocht voor €74 bij cool blue) Omdat de foto’s zo duur zijn ga je natuurlijk 2 keer nadenken voordat je een foto maakt en maak je enkel foto’s van de leukste dingen/momenten. Zo krijg je een kleine verzameling van foto’s die heel waardevol zijn en die nog overzichtelijk is. Op mijn computer bijvoorbeeld staan duizenden foto’s, wij hebben nog eens 2 computers die vol staan en dan nog eens 2 harde schijven. In totaal hebben we zeker een miljoen aan foto’s maar we weten amper nog waar alles opstaat en doen er niks mee. Met mijn digitaal toestel en gsm maak ik zelf tientallen foto’s per dag maar mijn Instaxcamera die gebruik ik maar af en toe.

IMG_9746

 

Waarom zou ik een instaxcamera kopen?

Omdat het gewoon super leuk is. Het maakt een foto net wat unieker een leuker als hij op zo’n papiertje staat. Omdat je nooit in het wilde weg van alles een polaroid van gaat maken heb je een kleinere collectie met leuke herinneringen. Het maakt foto’s weer waardevol.

Waarom zou ik hier toch nog eens over nadenken? 

Dit ga ik niet ontkennen. De foto’s zijn redelijk prijzig. Een foto op je computer of gsm kost niks en deze foto’s bijna €1. Soms is dat echt balen als je foto dan mislukt. Je foto is pas zichtbaar na enkele minuten en meestal is dan het goede moment al voorbij. Het moet dus direct goed zijn. Af en toe is dit niet het geval dus dat moet je zeker weten en niet zo erg vinden.

 

Zo, ik hoop dat ik jullie met dit bericht heb kunnen overtuigen (of juist helemaal niet) om ook een instaxcamera te kopen en binnenkort kom er ook nog een artikel waarin ik jullie wat tips geef voor de leukste foto’s

Wat vinden jullie van zo’n camera?

X

Sofie

Ik heb trouwens een Fujifilm Instax Mini 8.

IMG_9729.JPGMijn arm was even het vervoersmiddel voor mijn fotootjes. 😉

6 gedachtes over “MIJN INSTAX CAMERA

  1. Ik heb zelf ook een polaroid camera, en ik moet toegeven dat het behoorlijk prijzig is. Maar desalniettemin vind ik het geweldig om er foto’s mee te maken, en door de prijs zijn de gemaakte foto’s net wat specialer. Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn camera !

    Like

  2. Ik heb er zelf ook een en ik ben er erg blij mee! Wat ik ook heb gemerkt is dat je beter foto’s van ver af/landschappen kan maken dan van dichtbij.
    De film is inderdaad duur, maar bij de Hema heb je ze nog best wel goedkoop. Ook in een soort van Franse mediamarkt zijn ze ook erg goedkoop! Hopelijk heb je wat aan deze winkels 😉

    Like

  3. Ik vind het super leuk! Zou graag een echte polaroid willen. Liefst zo’n oude, maar DAT papier is pas duur. Ik snap ook niet waarom dit papier zo prijzig moet zijn, zo leuk idee die camera!

    Like

Geef een reactie

