MAURICE//ANTWERPEN

Hey!

Zaterdag ben ik met mijn oma naar Antwerpen geweest. Een dagje Antwerpen was nog een laat verjaardagscadeau. Deze stad is zonder twijfel mijn favoriet in België. Hoe vaker ik er kom, hoe meer leuke plekjes ik ontdek. Ik voel me er echt thuis. Antwerpen heeft naast ontelbaar veel leuke winkeltjes ook heel erg veel gezellige eet- en drinkplekjes. Eén van die leuke plekjes laat ik vandaag aan jullie zien.

’s Middags ben ik bij Maurice een ‘boterham’ gaan eten. De koffiebar van Veronique Leysen bevindt zich in het gebouw van KBC. Je loopt via de deuren van KBC binnen en dan volg je de geur van koffie (zoals ze het zelf zegt). Een leuk hoekje is ingericht als koffiebar en daar kan je iets kleins eten of drinken. Het is super leuk en gezellig ingericht met meubels die ofwel 50 jaar geleden in huis stonden of die zelf gemaakt zijn. Een leuke combinatie van vintage spulletjes met een moderne touch.


img_3413

Eerst zoek je een plaatsje aan één van de tafeltjes en dan moet je bestellen aan de bar. Drank mag je direct meenemen, als je wil eten dan krijg je een toestelletje mee dat begint te trillen wanneer je eten klaar is en wanneer je het dus mag komen halen. Een erg makkelijk en efficiënt systeem. Water is gratis en kan je gewoon nemen van een grote kan met een takje munt erin.


Mijn oma en ik bestelde allebei een Croque Alice. Dat is mozzarella, pesto en tomaat tussen geroosterd brood. Super lekker, zeker een aanrader. Er is veel keuze tussen verschillende croques en dikke boterhammen. Dus ik denk dat iedereen wel iets lekker op de menukaart kan vinden.

Zoals je wel kan lezen is Maurice zeker een aanrader en ik ben wel van plan om er nog een keer iets te gaan eten. Op de website van de koffiebar vind je alle gegevens voor als je zelf eens wil langsgaan. Je vind er ook haar online webshop met knitwear en leuke filmpjes en foto’s.

Wat is jullie favoriete koffiebar in Antwerpen?

x

Sofie

 

 

 

4 gedachtes over “MAURICE//ANTWERPEN

Geef een reactie

