MIJN LIEFDE VOOR CACTUSSEN

Hey allemaal!

Mijn liefde voor cactussen is groot, heel groot. Ik vind die kleine plantjes geweldig! Zelf ben ik zo iemand die echt niet voor planten kan zorgen, zelfs vetplanten kan ik niet in leven houden. Toen ik deze drie kleintjes kocht was ik eerst wel een beetje bang. Zouden deze wel overleven? En ja hoor, dat doen ze! Ik heb ze ondertussen al enkele maanden en ze staan daar nog steeds en zijn nog altijd even mooi.

Hoe moet je nu voor deze plantjes zorgen? Ze kunnen heel goed zonder water, maar ze moeten toch iets van water krijgen?

Iemand zei me: ”Om de twee weken moet je ze een beetje water geven.” In het begin deed ik dat dus, maar nu vergeet ik het meestal en doe ik het veel minder. Ze leven nog steeds dus ik denk dat je daar niet zo stipt in moet zijn. Ik geef ze ook niet zo veel water. Ik heb thuis een fles waarmee je water kan verstuiven. De waterstraal ziet er dan een beetje zo uit. Dit doe ik ongeveer één keer per maand.

Cactussen kunnen heel goed tegen de zon. Je mag ze dus zeker op een plek zetten waar veel zon komt. Let wel op in de zomer dat ze geen volledige dag in de vlakke zon staan, want dat is dan weer niet zo goed.

img_4100-1

Zoals ik dus 1+.jpgal vertelde ben ik helemaal verliefd op cactussen. Ze zijn zo mooi! Je hebt ze in alle grootte, vormen, met of zonder bloemen,… Ik heb zelf drie hele kleintjes, maar ik zou graag ook nog een grote willen hebben. Al zou ik daar wel eerst plaats voor moeten zoeken.

 

Als ik een eigen huis/appartement heb, zou ik graag een tafel/plank/plek vol cactussen hebben. Alle cactussen in verschillende grootte en in verschillende potten. Zoiets als de afbeelding hiernaast (BRON). Maar dan met meer planten en meer verschillende potten

 

img_4105-1

Planten geven sowieso een frisse toets aan je interieur. Een boeketje bloemen op tafel en het ziet er allemaal heel anders uit. Zeker nu het lente is, vind ik het heel fijn om ook op mijn kamer plantjes te hebben. Plantjes waar ik niet te veel werk aan heb en die lang mooi blijven. Omdat ik niet van plastic planten hou, zijn cactussen dus een goede optie.

Deze cactussen zijn te koop bij IKEA.

img_4102-1img_4103-1

Hebben jullie nog tips om cactussen goed te verzorgen? 

x

Sofie

Ook op Pinterest vind je heel veel leuke foto’s met deze schattige plantjes. Ik heb  er een paar leuke uitgezocht en die staan hieronder. Je kan ze allemaal terugvinden op dit bord. Daar zie je dus ook vanwaar alle foto’s komen. Het kan heel goed zijn dat er nog wel foto’s bijkomen dus hier kan je altijd wel inspiratie opdoen. De foto’s hier boven heb ik wel zelfgemaakt!

20 gedachtes over “MIJN LIEFDE VOOR CACTUSSEN

Geef een reactie

