Is het weer tijd voor een SMOOTHIE ?

Hey allemaal!

Hoewel je elke dag van het jaar wel smoothie zou kunnen drinken, vind ik het echt een lente/zomer drankje. Nu het toch al eventjes lente is en de temperatuur de laatste weken met enkele graden steeg, vind ik het wel tijd om de mixer opnieuw boven te halen en dit overheerlijke drankje weer te drinken.

Wat ik heel fijn vind is dat het zo makkelijk en zo snel klaar is. Wat fruit in de mixer en daar wat yoghurt bij, even mengen en klaar. Zal ik even mijn favoriete combinaties verklappen?

AARDBEI + FRAMBOOS + BOSBES * Dit is misschien wel heel zomers maar echt heel lekker. De kleur ziet er ook heel leuk uit, een beetje roze-/paarsachtig.

BANAAN * Het is niet echt een combinatie, aangezien het maar uit één stuk fruit bestaat. Maar het is echt het lekkerste ooit! Het is een beetje een gezondere (denk ik) variant van een banaanmilkshake. Echt zo verliefd op banaanmilkshake ! !

MET IJS * Je vervangt de melk of yoghurt door IJS.  Op een hele warme zomerdag kan dit heel erg verfrissend zijn. Het gaat dan wel een beetje op milkshake lijken, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. (Als je een milkshake wil maken, dan moet je er veel meer ijs en melk bij doen.)

GEBRUIK ALLES WAT JE IN HUIS HEBT * Dit is mijn manier om smoothies te maken. Ik kijk in de koelkast, pak 2 of 3 verschillende stukken fruit, snijd ze in stukjes en mixen maar. (Ik doe er ook nog wel melk, yoghurt en een heel klein beetje suiker bij)

Voor de smoothie die je op de foto’s ziet, heb ik 2 KIWI’S en 1 BANAAN gebruikt. Lekker maar ik zet hem wel niet in mijn favorietenlijstje, daarvoor is de combinatie net niet lekker genoeg. Maar de kleur vind ik wel heel leuk!

Wat is jullie favoriete combi? 

x

Sofie

 

6 gedachtes over “Is het weer tijd voor een SMOOTHIE ?

Geef een reactie

