EEN WINKEL VOL VERHALEN

hey!

Enkele weken geleden ben ik voor het eerst sinds een heel lange tijd nog eens naar de kringloopwinkel geweest. Een vriendin was opzoek naar een oude typemachine en ik wilde heel graag mee. Gewoon om eens een kijkje te nemen. Uiteindelijk hebben we de typemachine niet gevonden maar het was wel een heel leuk ‘uitstapje’.  Het is dus zeker een aanrader! Daarom ga ik jullie vandaag enkele tips geven om tweedehandsspulletjes te kopen en ik vertel ook even over mijn eigen ‘ervaringen’.

KLEDING

Als je graag iets van kleding koopt in een kringloopwinkel moet je zeker nakijken of deze nog in goede staat zijn. De meeste zijn dat wel, maar soms zit er bijvoorbeeld een klein scheurtje in of is de rits kapot. Meestal zijn deze dingen wel snel en gemakkelijk aan te passen. Een beetje handig zijn met naald en draad kan dus zeker van pas komen als je opzoek bent naar tweedehandskleding. (Als je naar een iets duurdere tweedehandswinkel zou gaan, dan zullen de meeste kleren wel nog in perfecte staat zijn.)

INTERIEUR

Als je een klein budget hebt, maar je wil toch leuke meubels. Dan is het echt aan te raden om eens in een tweedehandswinkel/kringloopwinkel te gaan kijken. Ik kan je niet beloven dat je direct dé perfecte kast gaat vinden maar eens gaan kijken kan nooit kwaad. De meubels die ik heb gezien waren soms wel een beetje beschadigd, maar de meesten waren in (bijna) perfecte staat. Vooral de stoelen vond ik daar heel erg mooi.

Zeker als je handig bent in het repareren/schilderen/herstellen/… van meubels en je wil er ook tijd voor maken dan is zo’n winkel zeker een bezoekje waard!

KLEINE SPULLETJES

Hiermee pas je best een beetje op. Je neemt nogal snel een schattig bord of een leuke oude radio mee. Maar na enkele weken ben je het vergeten en dan staat het daar, in je kast, klaar om weer terug mee te nemen naar een kringloopwinkel. Ik zou hier enkel iets kopen als ik er echt naar opzoek ben.

ACCESSOIRES

Hiermee bedoel ik handtassen, juwelen, portefeuilles,… Hier ben ik persoonlijk het meest geneigd om iets te kopen. Je kan hier soms handtassen kopen van hele goede kwaliteit. Wat me echt opviel was dat de meeste tassen bijna nieuw leken. Natuurlijk zou je ze niet meer in een winkel terugvinden, maar ik bedoel dat ze helemaal niet beschadigd waren.

MUZIEK & BOEKEN

Dit vind ik het moeilijkst om tweedehands te kopen. In een tweedehands-/kringloopwinkel of op een rommelmarkt heb ik totaal geen overzicht en weet ik nooit waar kijken. Dus daarom heb ik een vraagje voor jullie.

K o p e n   j u l l i e   w e l e e n s   t w e e d e h a n d s   b o e k e n / c d ‘ s / p l a t e n ?

Ik heb toen zelf niets gekocht, maar ik vond het wel heel fijn om door al de spullen te gaan. En gewoon te kijken. Naast er naartoe gaan om te kopen is het daar ook gewoon fijn om rond te kijken.

x

Sofie

Ps: nog een kleine tip, zeker voor de handige harry’s onder ons is dit de place to be. Er zijn heel erg veel spullen die prachtig kunnen zijn als ze een opknapbeurt zouden krijgen!

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

dekringwinkel.be

 

7 gedachtes over “EEN WINKEL VOL VERHALEN

  1. Jaa, ik word ook zo blij van kringloop- en vintagewinkeltjes! Als ik volgend jaar op kamers ga, komt denk ik zo ongeveer de helft (of meer) van mijn interieur uit zulk soort winkels. Beetje opknappen, en je hebt iets heel moois!

    Like

Geef een reactie

